In acord cu legea comertului online in vigoare:
In cazul exercitarii dreptului de retragere din contractul la distanta, Consumatorul este responsabil pentru diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii produselor. Asadar, nu vom primi la retur niciun produs cu orice urma de uzura si fara toate etichetele si accesoriile originale.
Consumatorul (Utilizatorul) nu isi poate exercita dreptul de retragere din contractul la distanta in cazul produselor care prin natura lor se pot deteriora rapid si deteriorarea este prezenta. Acesta este si cazul produselor furnizate de catre Profesionist, cum ar fi ceasuri, bratari, curele, inele etc., care se pot deteriora rapid avand in vedere ca prin natura lor sunt destinate manipularii curente.
Consumatorul (Utilizatorul) nu isi poate exercita dreptul de retragere din contractul la distanta in cazul prestarii unor servicii de a caror executie a fost incunostiintat prin efectul legii sau in alt mod si a caror executie a inceput, cum ar fi serviciile absolut necesare de transport sau produsele personalizate.
In cazul produselor ce au componente confectionate din material textil, piele, piele sintetica, cauciuc, silicon si/sau plastic, pentru a inlatura contactul direct al agentilor alergeni cu pielea sau producerea de infectii si micoze, dreptul de retragere nu va fi acordat de Vanzator in situatia in care se constata orice urma de purtare sau de uzura a acestora.
Nu se accepta returul parfumurilor care au ambalajul sigilant din plastic desfacut si, ca atare, nu se pot repune in vanzare.
Produsele ce NU SUNT*** acceptate pentru retur:
*** Din rațiuni temeinice ce țin de igienă, sănătate publică și protecția consumatorului, produsele de igienă intimă precum lenjeria intimă, bikinii și costumele de baie sunt exceptate de la dreptul legal de retragere, în conformitate cu prevederile art. 16 lit. e) din Ordonanța de Urgență nr. 34/2014. Aceste produse intră în contact direct cu zone corporale intime, fiind susceptibile de a transmite agenți patogeni în cazul în care sunt probate sau purtate, chiar și pentru scurt timp.
Spre deosebire de comerțul cu amănuntul desfășurat în magazinele fizice, unde vânzătorul poate impune restricții privind probarea acestor articole (ex. interzicerea accesului în cabina de probă cu produse de igienă intimă), în cazul vânzărilor online comerciantul nu are posibilitatea efectivă de a preveni proba produsului înainte de returnare. Prin urmare, nu poate garanta unui alt cumpărător că produsul recomercializat nu a fost anterior probat sau purtat, ceea ce ar contraveni normelor de igienă și ar expune consumatorii la riscuri inacceptabile.
In acest sens, astfel de produse nu pot fi acceptate la retur, interdicția având rolul de a proteja sănătatea publică și de a asigura standarde minime de siguranță în comerțul online cu produse de igienă personală.
Profesionistul va acorda Consumatorului un drept de retragere conditionat de indeplinirea termenilor si conditiilor prezente, care pot asigura reintroducerea in circuitul comercial a produselor returnate de catre Consumator, in aceeasi stare buna in care acestea au fost receptionate de catre acesta, cu toate etichetele si accesoriile originale intacte, fara nicio urma de uzura. In cazul in care se doreste returnarea unei comenzi pentru care a fost oferita si o bijuterie gratuita sau orice alt produs cadou, este obligatorie returnarea fara urme de uzura si cu eticheta originala inclusiv a acestei bijuterii bonus sau a produsului acordat cu titlu de cadou.
Bijuteria oferita cadou se primeste de Consumator "asa cum este", fara a putea fi inlocuita de Profesionist sub niciun motiv si fara a se oferi valoarea ei in bani. Acelasi lucru este valabil pentru orice produs cadou sau card cadou primit de client.
Declaratia Consumatorului cu privire la retragerea Consumatorului din contractul la distanta poate fi trimisa Profesionistului fara invocarea vreunui motiv, insa cu respectarea termenilor si conditiilor prezente, in termen de maxim 14 zile calendaristice de la data la care Consumatorul sau un tert indicat de catre acesta a receptionat produsul.
Este preferabil ca declaratia de retragere a Consumatorului sa fie trimisa Profesionistului chiar in ziua in care Consumatorul returneaza produsul catre Profesionist, sau cel tarziu in ziua urmatoare, pentru ca Profesionistul sa isi poata respecta obligatiile legale in termen. Instiintarea tardiva a Profesionistului de catre Client inseamna exonerarea Profesionistului de termenul obligatoriu de 14 zile.
Consumatorul isi asuma pe risc propriu expedierea produselor pentru care nu sunt indeplinite urmatoarele "conditii tehnice obligatorii":
Produsele trebuie sa nu prezinte urme de purtare sau de uzura, si sa fie nedeteriorate din cauza actiunilor nepermise de manipulare mentionate in cadrul certificatului de calitate primit, altele decat cele necesare stabilirii de catre Consumator a naturii, caracteristicilor si functionalitatii produselor.
Produsele trebuie sa prezinte "caracteristicile obligatorii" existente in momentul receptiei produselor de catre Consumator: eticheta originala, accesoriile integrale etc.
Produsele trebuie sa fie insotite de urmatoarele "elemente obligatorii": cutie, punguta de cadou, eticheta, cutie pentru curierat sigilata (adica toate elementele si accesoriile folosite la expedierea produsului).
Observații: Produsele sparte sau defecte din vina Consumatorului nu se acceptă la retur. Produsele de lenjerie intima (asa cum sunt descrise mai sus) nu se accepta la retur din rațiuni de igiena. Produsele deteriorate la transport, sau care prezinta defecte de fabricatie sau alte neconformitati, trebuie declarate catre AMETHYSTA FASHION SRL in termen de maximum 24 de ore pentru a beneficia de retur/schimb gratuit. Dupa 24 de ore de la primirea coletului, se considera ca produsele sunt deteriorate din vina Consumatorului, in timpul purtarii, si sunt exceptate de la retur.
Returul este valabil doar pentru produsele nedesigilate/nepurtate, intacte, cu eticheta si toate accesoriile. De asemenea, returul este valabil doar pentru produsele cu defecte de fabricatie sau deteriorate in timpul transportului (caz in care Vanzatorul trebuie anuntat in maximum 24 de ore de la primirea coletului), sau expediate greșit.
Produsele de tip piercing nu se returneaza, supunându-se aceleiasi legislatii precum produsele intime. Din cauza contactului lor cu sangele si fluidele corporale ale Consumatorului, aceste produse nu pot fi nici manipulate pentru verificare, nici puse in revanzare, intrucat ar fi un risc de sanatate publica. De aceea, nu vom accepta la retur niciun produs din categoria piercing.
Parfumurile nu se accepta la retur daca au fost desigilate, indiferent daca au fost folosite sau nu. Ruperea ambalajului transparent din plastic duce implicit la pierderea dreptului de retur, intrucat acel produs nu poate fi pus in revanzare. Atentie! Parfumurile nu sunt mostre, ci ape de parfum. Desigilate, nu pot fi returnate, sub nicio forma. Se accepta la retur in conditii normale doar acele parfumuri nedesigilate, insotite de toate accesoriile cu care au fost livrate (Certificat, punga de cadou etc.).
Consumatorul va expedia produsul catre Profesionist prin intermediul serviciilor de curierat, avand obligatia de a inscrie pe documentul de transport al produsului urmatoarele "informatii obligatorii":
Atentie! Adresa mai sus mentionata este punct exclusiv pentru receptionarea coletelor expediate prin curier. Nu se predau colete in mod direct, indiferent de orasul in care locuiesti!
Expedierea coletului va fi facuta pe cheltuiala clientului! Contravaloarea produselor nu se poate returna decat in contul bancar indicat in cererea de retur. Nu se primesc colete cu plata transportului la destinatar sau cu plata ramburs! Coletele trimise astfel vor fi refuzate implicit. Clientul care optează, contrar politicii de retur, pentru expedierea unui colet cu plata transportului la destinatar, sau cu ramburs, este direct răspunzător pentru toate costurile generate de nerespectarea condițiilor de returnare, precum și pentru eventualele consecințe juridice, inclusiv depășirea termenului legal de retragere din contract. În măsura în care coletul este returnat neconform și rămâne în tranzit până la expirarea termenului legal, responsabilitatea pentru imposibilitatea exercitării valabile a dreptului de retur revine exclusiv clientului.
Înainte de expedierea produsului cu informatiile obligatorii inscrise pe documentul de transport si cu indeplinirea "conditiilor tehnice obligatorii", Consumatorul va trimite Profesionistului decizia sa de retragere din contractul la distanta completand formularul din aceasta pagina cu toate detaliile necesare.
Profesionistul va comunica fara intarziere Consumatorului confirmarea sa de primire a produsului returnat, pe un suport durabil, de regula prin intermediul website-ului, in cuprinsul caruia Consumatorul are alocat un cont personal sau prin email la adresa furnizata in acest scop de Consumator. Orice comunicari ulterioare intre Consumator si Profesionist se vor face doar in scris, pe acelasi suport durabil.
In cadrul Declaratiei neechivoce de retragere din contractul la distanta, Consumatorul va transmite Profesionistului obligatoriu urmatoarele detalii cu privire la expedierea produsului: datele de identificare ale serviciului de curierat ales, numarul si data documentului de transport al produsului, precum si datele de identificare ale chitantei aferente costului de transport suportat la expedierea produsului.
În cazul produselor returnate care nu sunt însoțite de formularul de retur completat cu datele necesare rambursării contravalorii (inclusiv contul IBAN valid), rambursarea nu va putea fi procesată. Profesionistul nu va efectua notificări suplimentare către Consumator în vederea obținerii acestor informații, responsabilitatea integrală pentru furnizarea corectă și completă a detaliilor bancare aparținând exclusiv consumatorului.
Totuși, consumatorul nu decade din dreptul de a primi rambursarea sumei cuvenite, iar în situația în care revine ulterior cu datele bancare necesare, după verificarea situației contabile interne și confirmarea faptului că rambursarea nu a fost deja efectuată, plata va fi procesată în cel mai scurt timp posibil.
Se impune mențiunea că timpii de procesare și transfer al plăților între profesionist și consumator nu pot fi garantați de către profesionist, întrucât depind de o serie de factori externi, cum ar fi: programul de lucru al instituțiilor bancare, termenele interbancare de compensare, erori de completare a datelor de către consumator, sau perioadele de sărbători legale.
In cazul in care Profesionistul constata ca au fost respectati termenii si conditiile prezente, atunci Profesionistul va restitui Consumatorului contravaloarea integrala a produsului returnat.
Costul transportului retur cade in sarcina Cumparatorului.
Singura situatie in care costul de transport retur este suportat de catre Profesionist este trimiterea din greseala catre client a unui produs defect sau dacă produsul este deteriorat la transport.***
***Aceste situații trebuie sa fie notificate pe mail (retur@amethysta.ro) comerciantului de către cumpărător, inclusiv prin fotografii, in termen de maxim 24 de ore de la recepționarea comenzii. Pentru aceste cazuri comerciantul va trimite pe cheltuiala sa un curier care să ridice produsul defect de la adresa clientului. Pentru toate celelalte situații de retur, expedierea produsului și cheltuielile de transport revin exclusiv în sarcina clientului!
In cazul in care Profesionistul constata ca nu au fost respectati in integralitate termenii si conditiile prezente si ca exista urme de deteriorare, de purtare sau de uzura a produselor sau lipsesc accesoriile si etichetele originale, atunci Profesionistul va instiinta Consumatorul despre acest fapt, solicitandu-i sa se conformeze termenilor si conditiilor prezente in interval de 24h de la data primirii instiintarii, situatie in care termenul pentru respectarea obligatiilor legale ale Profesionistului se va decala corespunzator. In cazul in care Consumatorul nu se conformeaza termenilor si conditiilor prezente in intervalul de 24 de ore de la data primirii instiintarii, Profesionistul va returna produsul Consumatorului cu plata ramburs a costului de transport, fara a i se inapoia banii pentru produsele comandate.
Consumatorul se obliga sa achite Profesionistului costurile solicitate de acesta pentru serviciile prestate, necesare pentru stabilirea acordarii sau nu a dreptului de retragere ca urmare a procesarii Declaratiei de retragere.
In cazul in care Consumatorul nu achita Profesionistului aceste costuri in termen de 5 zile lucratoare de la data comunicarii lor, incepand cu a 6-a zi lucratoare Profesionistul va calcula si costul serviciului de depozitare a produsului returnat, in valoare de 1 leu pentru fiecare zi de depozitare.
Consumatorul este avizat ca in lipsa conformarii la termenii si conditiile prezente si in lipsa achitarii costurilor solicitate de catre Profesionist pentru serviciile prestate, produsul va fi retinut drept garantie de catre Profesionist si va putea trece in proprietatea acestuia fara alte formalitati din momentul in care aceste costuri depasesc suma de restituit Consumatorului.
*) Termenii si conditiile generale si speciale prevazute in prezenta sectiune sunt in concordanta cu cerintele legale aplicabile contractelor incheiate la distanta.
**) Consumatorul isi poate exercita dreptul de retragere din contractul la distanta incheiat cu Profesionistul numai cu respectarea termenilor si conditiilor prezente. Un Consumator care nu se identifica cu Cumparatorul poate beneficia de dreptul de retragere doar daca isi asuma opozabilitatea termenilor si conditiilor prezente.
NOTE:
In cazul in care doresti sa returnezi unul sau mai multe dintre produse, ai la dispozitie 14 zile calendaristice din momentul in care le-ai primit pentru a completa acest formular. Atentie, se primesc la retur doar produsele cu toate etichetele si accesoriile originale, fara nicio urma de utilizare. ATENTIE! Se primesc la retur doar produsele cu eticheta intacta. Produsele cu eticheta rupta nu se pot returna! In cazul in care returul nu este acceptat deoarece produsul prezinta urme de utilizare sau nu are etichetele si accesoriile originale, iti va fi expediat inapoi, cu plata ramburs (la tine) a transportului. Daca returnezi intreaga comanda pentru care ai primit si o bijuterie cadou, este obligatoriu sa returnezi si acest bonus in forma originala, cu etichete si fara urma de uzura.
Informatiile pe care trebuie sa ni le furnizezi in mod obligatoriu in acest formular:
- Numele si prenumele clientului
- Adresa la care a fost livrat coletul
- Numele exact al produsului/produselor pentru care se doreste returul
- Motivul returului (obligatoriu doar pentru produsele defecte, neconforme, deteriorate sau expediate gresit)
- Contul bancar al clientului (in care vor fi depusi banii in cazul in care se accepta returul)
Urmatorul pas: este obligatoriu sa ne trimiti pe mail la adresa retur@amethysta.ro o poza a chitantei primite de la curier pe care sa apara clar costul pe care l-ai platit pentru transport, ca sa iti decontam suma in cazul in care returul tau este acceptat. Singura situatie in care costul de transport este suportat de catre Profesionist este trimiterea din greseala catre client a unui produs defect sau neconform cu comanda sa si doar in situatia in care Profesionistul nu poate asigura inlocuirea produsului defect/neconform/expediat gresit, fara costuri ocazionate pentru client (intr-un termen rezonabil de 14 zile). Pentru retururile solicitate din orice alt motiv, costurile de transport sunt suportate de client, neexistand posibilitatea decontarii acestuia de către profesionist. Returul produselor defecte/neconforme/expediate gresit solicitate din acest motiv, pentru care Profesionistul poate asigura inlocuirea produsului in termen de 14 zile pe garantie, nu va atrage returnarea costurilor de transport. Costurile de transport ocazionate de inlocuirea produselor in garantie sunt asigurate de Profesionist.
Disclaimer:
Fotografiile de produs afisate pe site au un caracter orientativ si sunt utilizate exclusiv in scop informativ. Acestea nu constituie o garantie comerciala privind caracteristicile produsului. Pot exista diferente minore intre imaginea afisata si produsul real, cauzate de factori precum setarile ecranului, conditiile de iluminare la realizarea fotografiilor sau actualizarile de design ale producatorului.
Accesoriile prezentate in imagini nu sunt incluse in pretul produsului, cu exceptia cazului in care acest aspect este mentionat explicit in descrierea produsului.
Specificatiile tehnice si caracteristicile produselor sunt furnizate de producatori si pot fi modificate fara notificare prealabila. Magazinul nostru nu isi asuma responsabilitatea pentru eventuale erori de tipar, modificari ale produsului din partea producatorului sau neconcordante care nu afecteaza functionalitatea acestuia.
Plasarea unei comenzi pe site implica acceptarea tuturor acestor conditii. In consecinta, magazinul nostru nu poate fi considerat responsabil pentru nicio situatie derivata din aspectele mentionate mai sus. Recomandam verificarea tuturor detaliilor produsului inainte de finalizarea comenzii, iar in cazul unor neclaritati, va incurajam sa ne contactati pentru informatii suplimentare.